week 6 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Froukje Veenemans - WaarBenJij.nu week 6 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Froukje Veenemans - WaarBenJij.nu

week 6

Blijf op de hoogte en volg Anne Froukje

22 Augustus 2013 | Curaçao, Willemstad

Dag allemaal,

Zo mijn nachtdienst heb ik overleeft hoor. En de kakkerlakken ben ik amper tegen gekomen. Gelukkig maar hahaha.
In mijn pauze heb ik even een dutje gedaan want het was zo rustig dat ik de hele nacht tv heb gekeken. Sesamstraat en de Lama's waren op tv. Dus ik heb me wel vermaakt.
Op dinsdag had ik dan mijn slaapdag, maar ik ben er expres om 13:30 uitgegaan en heb thuis een beetje was gedaan en boodschappen. In de avond gewoon weer vroeg naar bed.

Op woensdag was ik vrij en ben ik Punda in gegaan. De brug naar Otrobanda was toen open dus ben ik alleen in Punda gebleven. Ik heb toen alle kaartjes gekocht en meteen verstuurd. In de middag deed ik lekker rustig aan en heb ik een beetje bij de jacuzzi liggen zonnen en pitten. Een bijtank dagje om het zo maar even te noemen.

Donderdag en vrijdag mocht ik weer werken. Nu moest ik met de verpleegkundige van het huis mee en kon ik dialyse uitvoeren bij patiënten en lieten ze me zien wat hun taak precies inhield. Om eerlijk te zijn zaten ze vooral op hun Blackberry te spelen. En verder konden ze heel gezellig kwebbelen. Tussendoor was het even rapporteren en langs alle afdelingen lopen om te controleren of alles nog goed ging. En alle bijzonderheden bijhouden.
Op donderdag heb ik nog tussen werktijd door boodschappen gehaald met zuster Granfield. Dit was namelijk haar laatste dag. En daarom gingen we gewoon rond 11 uur in de baas z'n tijd pastijtjes enzo halen. Dat is hier dood normaal. En aangezien ik telkens terug kwam op m'n afdeling heb ik lekker meegegeten hihi.
Vrijdagavond zijn we met het huis wezen bbq'en en de nieuwe lichting was aan gekomen. Daarba was het weer een nachtje bermuda (discotheek) om erna met z'n alle nog buiten zitten.

Op zaterdag gingen we lekker uitslapen en hebben michelle en ik Rogier naar Hato gebracht. Toen zijn we doorgegaan naar Zanzibar om daar lekker op het strand te liggen en om 17:00 happy hour mee te pakken. Daar hebben we lekker pizza bestelt. En genoten van een reggae band. Om daarna nog op salsa te dansen.
Zondag zijn we naar cas abou gegaan.
Het mooiste strand van hier. Hier hebben we de hele dag geluierd en Redmer en ik hebben heel de dag zitten klooien met mijn waterpistooltjes die ik deze zondag had gekregen. Dit was dus ook een groot succes gehe. Daarna heb ik voor ons 7 een grote pan spaghetti gemaakt die we lekker opgepeuzeld hebben.

Maandag mocht ik weer aan de bak. Het was een hele rustige dag en uiteindelijk heb ik bij elke vrouwelijke patiënt alle nagels gelakt om maar iets te kunnen doen. Dinsdag was mijn laatste dag op de afdeling. En had ik allemaal cake meegenomen. Dat werd goed ontvangen haha. Man wat kunnen ze toch veel eten. Die dag had ik het nog best wel druk. Uiteindelijk werd ik nog verrast met een cheque van €180 gulden. Voor 10 gulden per dag dat ik heb gewerkt. En ik kreeg leuke berichtjes dat ze het fijn vonden om met mij samen te werken. En me hoopten terug te zien. Die kans zit er misschien wel in hahaha.

Woensdag was ik dus lekker vrij en ben ik met Alex Willemstad in geweest om een poging tot winkelen en souveniertjes mee te nemen. Uiteindelijk hebben we uitgebreid geluncht en zijn we bijna elk terrasje af geweest. Zo zijn we 5 uur zoet geweest. Ik heb meteen even goed allemaal foto's gemaakt aangezien ik die nog niet eens had. Wel heb ik nog mijn souveniertjes kunnen vinden. 1 doel is dus wel gelukt. In de middag heb ik nog boodschappen gedaan en heb ik lekker gelegen bij de jacuzzi. Om 19:00 hadden michelle en ik onze laatste zumba les samen. En moet ze mij als zumbamaatje gaan missen :(.
's Avonds zijn we naar mambo geweest en toen door naar Cabana en uiteindelijk zijn Redmer Milou en ik nog geëindigd in TMF. Dat was een leuk nachtje. En aangezien ik nog maar een paar dagen te gaan heb ga ik er nu nog volop van genieten.
Vandaag heb ik lekker uitgeslapen weer en alle was gedraaid voor morgen omdat Nicole blijft slapen. Aangezien ze hier op vakantie is en we morgen Full Moon hebben. Daarna zijn Redmer en ik naar Cabana gegaan en hebben we heerlijk aan het strand gelegen. Daar kwam ik nog Chris tegen (de fysio van Bethesda) en kreeg ik een afscheids ijsje van hem. In de avond ben ik in m'n eentje voor het laatst naar de sportschool geweest. En ga ik zo lekker slapen want morgen word een lange lange maar leuke dag.
Ik ga samen met Dilara en Maurijn naar klein Curaçao :)

Ayo x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Froukje

In 2013 heb ik stage gelopen in Finland en vrijwilligerswerk gedaan in Curacao. In 2014 heb ik 3 weken Engelse lessen in Los Angeles mogen volgen. Nu is 2015 begonnen, en mag ik stage gaan lopen Zuid-Afrika. Maar ook ga ik mijn lieve vriendin uit Buenos Aires bezoeken. Weer een jaar van reizen dus :)

Actief sinds 19 Dec. 2012
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 14178

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 27 Augustus 2013

Inleiding

Landen bezocht: