Tweede week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Froukje Veenemans - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anne Froukje Veenemans - WaarBenJij.nu

Tweede week

Door: Anne Froukje Veenemans

Blijf op de hoogte en volg Anne Froukje

13 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee mensen!

Het gaat geweldig hier! Mijn tweede stage week is nu voorbij en heb alles op een rijtje met hoe ik mijn opdrachten ga aanpakken en wat ik wil gaan doen. Tijdens het werk ben ik ook 2x naar het rode kruis kinderziekenhuis geweest :) Twee van mijn patiënten moesten daar de dokter bezoeken. In Woodside is er zelf geen dokter dus moet je maar meteen naar t ziekenhuis. Het is heel grappig, er zijn geen bepaalde afspraak tijden en je moet gewoon zorgen dat je map als eerste boven op ligt, gaat de poli om 13:00 open dan zorg je dat je om 08:00 je dossier ophaalt en bij de poli afzet. Om vervolgens om 13:00 klaar te staan om naar binnen te gaan. Het ziekenhuis ziet er prima uit. Ik werd even in t diepe gegooid omdat de verzorgende die meekwamen dachten van mooi; laat haar alles maar vertellen en oplossen. Ging goed gelukkig, en heb er weer een hoop medisch engels bijgeleerd. Artsen vonden het leuk dat ik er was en legde expres nog meer uit in het engels en qua termen.
Op het werk zelf was het afgelopen week erg administratief werk doen. Vandaag komt de health inspection, dus heb ik alle dossiers gecontroleerd op goede aftekeningen, gekeken of alles compleet was en ondertussen allemaal nieuwe en gemakkelijkere schema's gemaakt. Ik hoop dat het naar de inspecties zin is.
Wel merk ik dat ik tijdens het werk fouten zie. Bijvoorbeeld: Elke vrijdag word er medicatie uitgezet voor de hele week. De recepten op de medicatiezakjes zijn niet up to date. De medicatie lijsten in de "magazijn zakjes" zijn ook niet up to date. Is de medicatie niet aanwezig, word er niks gegeven. De medicatie word pas afgetekend nadat alles uitgedeeld is en dan vullen ze (in mijn ogen) gewoon wat in, ook al is het niet gegeven. Nou gaf ik aan dat het uitzetten voor een week prima werkt, maar gooi de medicatie niet uit de omhulsels want dan weet je niet meer welke pil wat is. Ook dat het aftekenen niet optimaal werkt. Maar ze vinden het systeem geweldig en snappen niet de hiaten die ik zie.
Volgende week gaat het echt beginnen met mijn opdrachten, evaluaties etc.


Afgelopen weekend was heel gezellig, vrijdagavond was er een sunset picknick op de Signal Hill (de kont van Lionshead) En Seapoint (huis) ligt eronder. Daar heb ik een hele groep nederlandse mensen leren kennen en ben daar gezellig tussen gestapt :)

Zaterdag ben ik met Jason (Afrikaanse) en 2 vrienden van hem. We zijn naar Paarl gegaan en hebben daar watervallen bezocht. Natuurlijk zijn we daarbij ook wezen springen :D Ik was bijna bang geworden dat ik te weinig water had meegenomen, maar dat water is zoooo helder daar en drinkbaar.
Dus alles lekker opgedronken en voor de terugweg opnieuw gevuld. Het water in kaapstad smaakt een beetje chloorachtig, nou dit water was heerlijk! Het zwemmen bij de waterval was wel body shocking, ijs en ijs en ijskoud! Ik neem de andere er nog een keertje heen want die zijn heel benieuwd hoe t was en van dit plekje zijn geen goede foto's te maken. Dit is zooo mooi.

Zondag zijn we naar Muizenberg gegaan. Renee en ik waren wat later en daardoor hebben wij helaas niet meer gesurfd, wel mooie dude's gespot natuurlijk ;) Rond 16:00 zijn we met z'n alle naar de Tablemountain gegaan om deze te gaan hiken (met de spierpijn van de dag ervoor), de zonsondergang te gaan zien op de top en daarna met de kabelbaan terug te gaan. Helaas waaide het te hard voor de kabelbaan en omdat we zolaat aan kwamen hebben we m maar tot halverwege bewandeld en hebben daar wat gegeten. We zijn toen weer via een ander pad naar beneden gelopen en hebben uiteindelijk sunset bij campbay gekeken. Ik heb ze thuis gebracht en ben toen lekker naar mn bedje gegaan om weer te gaan werken de volgende dag waar ik opeens totaal geen zin in had. Gek he :P

Van de week ben ik een aantal keren buiten de deuren gaan eten. Eerst met Micheal(huisgenoot), en 2 vrienden van hem hebben we heerlijk op Kloofstreet gegeten! We hadden de auto wat verder weg staan en micheal wist wel waar die zou staan als we terug zouden lopen, helaas was dat niet echt t geval meer en hebben we heerlijk gewandeld op zoek naar mijn auto hahaha. Wel gevonden hoor ;)
Iedereen is hier verliefd op mijn auto, maar t is ook een lekkerding en rijd verder prima!
Dinsdag hebben Renee en ik een heel schema gemaakt met festivals waar we naartoe willen, welke leuke activiteiten we willen bezichtigen en gaan doen. En natuurlijk de GardenRoute! Over 2 weken gaan we al een weekje weg en kijkje nemen in deze mooie tuinroute. Waarbij bungeejumpen en SharkCage natuurlijk niet mag ontbreken!
Gister hebben we met het huis van Renee lekker gebraaid, helaas regende het dus werd het een binnenbraai, maar alsnog, lekker gegeten en veel vlees voor weinig geld. 1,3 kilo steak voor 87,81ZAR dat is omgerekend 6EUR. Genieten dus!

Het weekend is voor mij weer begonnen! En ik ga weer lekker verder genieten! Het zonnetje blijft tot zondag weg helaas.
Het carnaval is in NL begonnen maar morgenavond hebben wij ons eigen carnavalfeestje :D Veel beter nog met deze temperaturen :D

Ik zeg Houdoe en de groeten ;)

  • 13 Februari 2015 - 20:03

    Roos:

    Gaaf weer en mooie foto's. Geniet!

  • 18 Februari 2015 - 22:31

    Cynthia:

    Klinkt allemaal super leuk meis! Geniet er maar lekker van! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Froukje

In 2013 heb ik stage gelopen in Finland en vrijwilligerswerk gedaan in Curacao. In 2014 heb ik 3 weken Engelse lessen in Los Angeles mogen volgen. Nu is 2015 begonnen, en mag ik stage gaan lopen Zuid-Afrika. Maar ook ga ik mijn lieve vriendin uit Buenos Aires bezoeken. Weer een jaar van reizen dus :)

Actief sinds 19 Dec. 2012
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 14158

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 27 Augustus 2013

Inleiding

Landen bezocht: