Week 2 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Froukje Veenemans - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Froukje Veenemans - WaarBenJij.nu

Week 2

Blijf op de hoogte en volg Anne Froukje

27 Juli 2013 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal!

Zo de tweede week is alweer voorbij. De tijd vliegt voorbij!
Maandag en dinsdag heb ik 2 dagdiensten gedraaid. En ik ben de verschillen wel echt gaan opmerken. Ze hebben hier ook niet veel medicatie en dan vooral geen pijnstillers. Simpelweg omdat de verzekeringsmaatschappij failliet is. Waardoor het niet uitgeleverd kan worden. Verder is het hier lichamelijk veel zwaarder. De liften die ze hebben gebruiken ze niet omdat die er best slecht aan toe zijn.
Verder word ik zuster Veenemans genoemd. Dat is wel erg leuk om te horen. Dan voel je je al bijna gediplomeerd hahaha!

Op woensdag zijn Max en ik de Christoffelberg wezen beklimmen. Melissa en Laura haakten af. Om 7 uur vertrokken we hier en om 9 uur waren we zover om te gaan klimmen. Jeetje wat was dat zwaar. Maar we zijn met een grote gang gegaan. Binnen 50 minuten waren we boven. Het laatste stuk dat je moet klimmen, moet je letterlijk klimmen op rotsen. Er was ook een file dus dat vertraagde een hoop. Het uitzicht was bijzonder mooi! Het was wat bewolkt dus we hadden niet het volledige zicht. Maar nog kan je genieten dan! Op de terugweg waren we in 30 minuten beneden. Dat was soms bijna nog lastiger dan naar boven klimmen.

Op donderdag had ik weer een dagdienst. Ze willen mij bij de activiteiten hebben ook omdat dat niet veel gebeurt. Dus mocht ik de ontbijtgroep doen :) Nu had ik ook bewoners van de somatiek dus dat was wat makkelijker communiceren. In de middag was ik wel weer op de afdeling. 's Avonds hebben we met het hele huis gebbq't. Erg gezellig allemaal. Ook kwamen mijn huisgenoten erachter dat ik kan vlechten. Dus nou ben ik de kapster van SVSA. (Salina View Student Appartments, klinkt net als een voetbalclub ofzo haha)

Op vrijdag mocht ik weer activiteiten doen. Deze keer gingen de bewoners naar aquamarine en kon ik ook leuk mee. Dat was erg leuk. En het is ook leuk om de bewoners zien te genieten. Plus dat ik dit ook meteen van mijn lijstje kan halen met bezienswaardigheden.
In de avond hadden we full moonparty. Deze is eens in de maand. Dat was wel een leuk feest!
Vandaag ben ik vrij en zit hier een beetje te relaxen met de rest die ook vrij zijn.

Ayo :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Froukje

In 2013 heb ik stage gelopen in Finland en vrijwilligerswerk gedaan in Curacao. In 2014 heb ik 3 weken Engelse lessen in Los Angeles mogen volgen. Nu is 2015 begonnen, en mag ik stage gaan lopen Zuid-Afrika. Maar ook ga ik mijn lieve vriendin uit Buenos Aires bezoeken. Weer een jaar van reizen dus :)

Actief sinds 19 Dec. 2012
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 14177

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 27 Augustus 2013

Inleiding

Landen bezocht: