De eerste dag - Reisverslag uit Lahti, Finland van Anne Froukje Veenemans - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Lahti, Finland van Anne Froukje Veenemans - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Anne Froukje

05 Januari 2013 | Finland, Lahti

Hallootjes,

Vanochtend om 5 uur ben ik opgestaan om dan om half 6 in de auto te stappen. Nicole en ik hadden om 7 uur op Schiphol afgesproken zodat we alle tijd hebben en onze koffers konden wegbrengen. Daarna hebben we met z’n alle even wat gedronken. Rond 8:15 liepen we de douane door. Maar dan heb ik wel even iedereen geknuffeld. Tijdens de douane mogen we dan natuurlijk onze snowboots uitdoen…
Na wat gerelaxt te hebben liepen we toen maar naar onze gate: D76.

We hadden alweer 20 min vertraging omdat onze bagage nog ingeladen moest worden.
Om 10:00 was het dan echt zo ver. De vlucht liep comfortabel al was er wat turbulentie.
In de lucht hadden we wel wat tijd ingehaald dus waren we om 13:15 lokale tijd geland.
Het vliegveld van Helsinki was vrij klein in mijn ogen. Om de uitgang te vinden gingen we maar de rest van de passagiers achterna. Dit werkte prima hahaha.

Zodra we eruit waren belde ik Tuula (onze contactpersoon). We konden daarna meteen de bus in en na anderhalf uur rijden waren we dan om 15:30 in Lahti.
Het eerste wat we zagen waren de skischansen! En ja Pieter er zit een baby schans bij.
Tuula was zo lief ons het ziekenhuis en alles te laten en wat van het centrum.
Daarna nam ze ons mee naar de supermarket. Daar hebben we even snel wat ingeslagen.
Nicole en ik hadden beide al eten voor een paar dagen mee dus dat scheelde al weer in boodschappen.

Na de boodschappen zijn we naar het appartement gegaan.
Dit is behoorlijk netjes! Ik heb mijn ikea-diploma ook weer gehaald door een kapotte ikea-kast te maken. Het is niet groot maar Nicole en ik kunnen er in overweg.
De afwas moeten we in de badkamer doen en ons water en alles ook. Maar we zijn zeer blij dat we wifi hebben. Onze spullen hebben we uitgepakt en we hebben voor alles wel ruimte. Die 4 weken houden wij hier wel uit.

Rond een uur of 6 lokale tijd zijn we gaan koken. We hadden nog nasi (van thuis meegenomen) en de kip (hiervandaan) in de pan gedaan. Dit moest allemaal wat primitief maar het ging prima.
Het was nog best lekker, al hadden we dan geen saus omdat we die vergeten waren.
Dan is het ook best wel bizar dat je moet afwassen in de badkamer. Maar gelukkig hebben we de wc-pot nog om daar de pannen op te zetten. Scheelt weer wat ruimte.
Na het schoonmaken ben ik even lekker gaan douche. Dit word ook geen late avond dan.

We hebben genoeg informatie gekregen om het allemaal even te laten bezinken en om te kunnen voorbereiden op maandag en dinsdag. Morgen is het hier drie koningen en dat is hier een nationale feestdag. Iedereen is hier dan zowat vrij.
Wat we dan gaan uitspoken zien we nog wel.

Tot de volgende!

  • 06 Januari 2013 - 07:34

    Roos :

    Klinkt al goed dus :) veel plezier en succes met het ontdekken van je nieuwe plekje!
    Xx

  • 06 Januari 2013 - 21:25

    Aukje:

    Toch nog schans springen;) er ligt een hoop sneeuw zeg! De fotos zagen er gezellig uit:P have fun xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Froukje

In 2013 heb ik stage gelopen in Finland en vrijwilligerswerk gedaan in Curacao. In 2014 heb ik 3 weken Engelse lessen in Los Angeles mogen volgen. Nu is 2015 begonnen, en mag ik stage gaan lopen Zuid-Afrika. Maar ook ga ik mijn lieve vriendin uit Buenos Aires bezoeken. Weer een jaar van reizen dus :)

Actief sinds 19 Dec. 2012
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 14185

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 27 Augustus 2013

Inleiding

Landen bezocht: