afgelopen week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Froukje Veenemans - WaarBenJij.nu afgelopen week - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Anne Froukje Veenemans - WaarBenJij.nu

afgelopen week

Blijf op de hoogte en volg Anne Froukje

19 Juli 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon Dia,

Zo er is al vanalles gebeurt weer in dit warme Curaçao.
Op zondag zijn Laura, Nadine, Nienke, Melissa en ik naar westpunt gegaan.
We hebben heel dat stuk kust langsgetoured en alle mooie plekjes bezocht.
Het was heel gezellig. En genieten!
In de avond lagen we echt te knikkenbollen allemaal dus gingen we vroeg slapen.

Op maandag moest ik mij om 9 uur melden op wereldstage. Met de bedoeling dat ik daarna doorgebracht zou worden naar mijn werk. Aangezien dit de antillen is ging dat niet door en wanneer ik wel naar m’n werk zou moeten gaan was niet bekend. Ik heb maandag dus de hele dag thuis zitten wachten omdat ik niet te ver weg durfde te gaan. Maandag vertelde ze me dat ik misschien dinsdag zou moeten komen. Om dinsdag de hele dag thuis te gaan zitten wachten had ik geen zin in. Dus had ik mijn werkkleding meegenomen naar het strand en met mijn auto er achter aan gaan rijden. Uiteindelijk hoefde ik dinsdag ook niet te komen. Dus ik was blij dat ik meeging. In de avond zijn we met bijna het hele huis uiteten gegaan. Dat was echt supergezellig. En we hadden lekker gegeten. Toen we thuis kwamen was de sfeer wel goed bedorven. 2 huisgenoten die moesten werken waren overvallen voor het hek met pistool..
Al de tijd dat het hier verhuurt is, is dat nog nooit gebeurd. En ik zit er 4 dagen en dit gebeurt er. Iedereen was wel even goed geschrokken. En de meisjes gaan hier weg maar zijn er met de schrik vanaf gekomen. En om het nog leuker te maken zaten Nadine en ik zonder stroom.
En dat was niet omdat we de stroom niet opgeladen hadden (werkt via een prepaid-systeem) maar omdat de energie maatschappij van curacao ons afgesloten hadden. (we hadden schijnbaar 4 dagen stroom afgetapt)

Op woensdag moest ik mij om 4 met wereldstage naar het werk.
Daar heb ik de meiden gesproken en ze hebben nu een andere plek kunnen vinden.
Op Bethesda heb ik mezelf even geïntroduceerd. En ik weet wat ze van mij verwachten. Daarna kon ik weer naar huis rijden. En in de avond hebben we lekker gekookt.
Melissa en ik hebben onze ticket naar Aruba geboekt voor 2 dagen. En op de terugweg hebben we een tussenlanding op Bonaire dus ben ik daar ook meteen geweest haha.
In de avond zijn we naar Cabana gegaan om een feestje te vieren.

Gister is dan het echte werk begonnen. Ik moest me om 10 uur melden en heb ik mijn rooster besproken en een rondleiding gehad. Het is echt onwijs leuk! Er zitten geen ramen in maar zijn een soort van horizontale lamellen. Wat dan ook gelijk als gordijn word gebruikt.
Ze hebben hier geen eigenkamer maar ze liggen er met z’n zessen. Dat doen ze expres zodat de patiënten socialer blijven. Ook zijn de voorzieningen niet echt groot. Meestal moet er op vrijdag al bezuinigd gaan worden op inco’s (incontinentiemateriaal voor de leken, oftewel luiers) Ik zit op de PG afdeling en zodra ik er kwam mocht ik meteen meehelpen. We hebben 34 patienten en ik weet niet hoeveel collega’s precies er lopen. Want gister waren er stakingen dus er was geen volledige bezetting.
Als ze wassen trekken ze een groot blauw schort aan en dat is wel ideaal want dan loop je niet de hele dag met een vies uniform.

Vandaag was het vroeg! Je begint om half 7 hier dus dat was iets voor half 6 opstaan.
Ook heb ik weer nieuwe collega’s ontmoet en begon ik al aardig wat patiënten te kennen. Het is erg leuk maar in de middag word het wel wat rustiger.
Straks gaan we uiteten voor het afscheid van Nadine en Nienke want die vliegen morgen naar huis helaas :( Dus die gaan we morgen naar Hato brengen :)

AYO

  • 20 Juli 2013 - 22:58

    Roos:

    Klinkt goed! En zo te horen is dat bezuinigen dus niet alleen in Nederland. Mijn klanten doen tegenwoordig inleggertjes in de inco zodat de inco langer droog blijft. Snap je? Veel plezier!! En wanneer ga je naar Aruba? Op t einde? Genieten maar van alles! Xx uit ook warm Nederland ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne Froukje

In 2013 heb ik stage gelopen in Finland en vrijwilligerswerk gedaan in Curacao. In 2014 heb ik 3 weken Engelse lessen in Los Angeles mogen volgen. Nu is 2015 begonnen, en mag ik stage gaan lopen Zuid-Afrika. Maar ook ga ik mijn lieve vriendin uit Buenos Aires bezoeken. Weer een jaar van reizen dus :)

Actief sinds 19 Dec. 2012
Verslag gelezen: 592
Totaal aantal bezoekers 14141

Voorgaande reizen:

05 Januari 2013 - 27 Augustus 2013

Inleiding

Landen bezocht: